עורך דין נדל"ן

מדוע צריך עו"ד נדל"ן

יותר מ תשעים אחוז מהשטח של מדינת ישראל, שזה כמיליון דונם שייכים למדינה והינם תחת פיקוחו וניהולו של מנהל מקרקעי ישראל. שטחים אלה נקראים אדמות מנהל. אם בעקבות גורמים אלו או אחרים מצאתם את עצמיכם מסתובבים בחושך עם נר מטאפורי בחוצים בחשיכה את גשר ה נחלה, סיכויים הם שאתם חייבים מישהו מקצועי להוביל אתכם: עו"ד נדל"ן. לפני שמכריעים סופית חייבים להסתכל על מספר מרכיבים יסודיים. יש רשימה ארוכה ומייגעת של עניינים בתחום ה בהם אנחנו לא מבינים כלל וכלל וגם אם היינו, הם עדיין דורשים נוכחות מקצועית. כאשר מחפשים עורך דין, בין אם בעניין מקרקעין או סוגיה אחרת, חשוב להיטיב לבחור.

דוגמה למקרים בהם צריך לערב עורך דין מקרקעין

 יש כאן רשימה של 8 דברים שדורשים סיוע של עו"ד נדל"ן:

1. בן/בת ממשיך במשק עזר.
זהו בן שמסייע להוריו לעבד את המשק אשר אותו יורש לאחר שהלכו לעולמם.

2. פיצול מגרש מנחלה.
לקיחת חלק מתוך קרקע כלשהי כגון ירושת נחלה.

3. ירושה.

4. פרצלציה במושבים.
חלוקה של קרקעות בין מספר אנשים, בעל תוכנית בניין עיר.

5. היטל השבחה.
הטל חובה בעבור עליה בשווי הנדל"ן, כדוגמת בעקבות הוספת קומה בבניין.

6. הרחבות בקיבוצים.
מיזם קהילתי המזמין לאחד בין שני עולמות: לעבוד בעיר ולחיות בכפר. הנקלטים נדרשים לשאת בהרבה הוצאות, כולל מימון האדמה לבניית ביתם, מכיסם הפרטי.

7. מגשר.
עקב האופי המסוים של מצב הנחלות בארץ, הרבה פעמים עולה צורך לערב מומחה לגישור לסייע לצדדים המעורבים בסכסוך ב נושא פיצול נחלה.

8. שימוש חורג.
מצב עניינים ש בו בעל הקרקע מעוניין להשתמש בנכסו באופן ששונה מהנקבע בתוכנית.

אין הרבה דברים מכעיסים יותר מ להשקיע בחיפוש ולבזבז זמן וכסף בדרך כלשהיא שלאחר מכן מתבררת כשגיאה. בגלל זה, לפני שמחליטים על עורך דין נדל"ן חייבים לברר ולוודא שהעורך דין שלפניכם אכן בקיא בחומר. כפי שציין שנה עד שיסתיים הסטאז'. משרד כזה מתאים ללקוחות הדורשים תמיכה ויעוץ במגוון רב של מגוון תחומים, כמו לקוחות עסקיים. פנייה למשרד גדול כמה בחינות ותאפשר מיקוד כל ענייניהם בבניין אחד.
להבדיל מכך, משרד בוטיק זהו משרד זעיר של עד עשרה איש המתמחה בתחום אחד ויחיד או מעט תחומי עניין. הרוב המכריע של עורכי הדין המועסקים במשרד קטן יהיה בכיר עם הרבה שנות ניסיון מאחוריו, מה שיכול להיות יתרון עצום, בבמיוחד אם הענין שלכם הוא מהמורכבים יותר בתחום הקרקעות. במשרד בוטיק, מעצם טבעו האינטימי, כנראה שגם תקבלו תשומת לב מקסימלית ויחס אישי יותר.

לסיכום

בין אם סגרנו עם עורך דין מקרקעין ממשרד בוטיק או שנשים פעמינו אל המשרד הגדול צריך לזכור דבר עיקרי אחד. העו"ד שנראה לנכון לשים בו אמון מוכרח לשלוט בתחום שבו אנו זקוקים ל עזרה מקצועית. לא פעם אנשים מחליטים לשים את ממונם מקרקעין. כמו שכולנו מכירים, מחירים של קרקעות ובתים בדרך כלל מטפסים יפה ככל שהזמן עובר ועל כן, במידה ו ישנו ברשותינו הון פנוי, המחשבה 'למה שלא אתן לו לעבוד בשבילי' לא מפתיעה כלל. החלטה זו היא הגיונית ומבורכת, אך יש לה גם פן מסוכן.

מה הסיכון?

ישנו סיכוי וסיכון שבמקרה ו הננו אנשים שאין להם ידע בנושא נדל"ן, אנו עלולים להיכשל לבדוק את המוכרים הפוטנציאליים שלנו, לעומק הנדרש. כבר קרה ש בעקבות כשלונות כאלו אנשים איבדו את כל כספם. אין זה נאמר על מנת להרתיע ולהפחיד אלא בכדי להזהיר. יש כאלה המתמחים בהולכת שולל ולמרבה המזל יש גם כאלה שמומחים בלבדוק האם הם דוברים אמת. עליכם לדאוג שעומד איתכם מי שיחפש ויבדוק את המוכרים שלפניכם לגלות ש מה שהם טוענים להיות האמת היא אכן אמת לאמיתה. זוהי בדיוק עבודתו של עורך דין נדל"ן, בדוק.

סגירת תפריט
שינוי גודל גופנים