שלבים באיטום מרפסת מרוצפת

איטום מרפסת מרוצפת הוא אחד השירותים שקבלני איטום מעניקים. זאת לצד שירותים נוספים כמו טיפול בעובש בבית, איטום קירות חיצוניים, איתור נזילות ועוד. במאמר זה נדבר על הסוגיות החשובות שקשורות לאיטום המרפסת.

המרפסת חשופה לגשמים בכל העונה הגשומה, כמו גם מים המשמשים לניקוי, ולפעמים אפילו השקייה של עציצים במרפסת. עבודות האיטום, שאינן נפרדות מפעולות ניקוז, נועדו למנוע מהמים לחדור אל שכבות הבטון ולגרום לנזקים. אתם אולי מדמיינים את המרפסת של השכן מלמטה, אשר צפוי לסבול מנזילות המים. אך למעשה מדובר בבעיה חמורה ביותר, מכיוון שחדירות המים מחלישות את התשתיות ועלולות לגרום לקריסת המרפסת. זה אמנם לא רואה ביום אחד, אך לאט לאט חדירות המים פוגעות ביציבות המבנה.

הסימנים הראשונים של בעיות איטום יכולים להיות קילופי צבע, התפוררויות טייח, שינויי צבע וגם הופעת עובש. המים עשויים לחדור דרך הריצוף, ומכיוון שאין להם להן להמשיך, הן עשויים להיספג דרך הקירות. כך שסימני הרטיבות יכולים להופיע בכל מקום הסמוך למרפסת. לעתים מזמינים קבלן איטום לצורך טיפול בעובש בבית, ואז מתגלה חומרת הבעיה.

שלבים באיטום מרפסת מרוצפת

איטום מרפסת מרוצפת

השיטה הטובה ביותר, והיסודית ביותר לצורך איטום מרפסת מרוצפת היא פירוק הריצוף וביצוע הלחמה של יריעות ביטומניות. אפשרות אחרת, פחות יעילה ופחות מומלצת, היא לבצע איטום על שכבת הריצוף הקיימת. אם נסביר זאת במילים פשוטות: יריעות ביטומניות הן פתרון טוב ויקר, איטום על הריצוף הוא פתרון זול ולא יעיל.

איטום מרפסת מרוצפת באמצעות הרמה של הריצוף הוא הדרך המומלצת ביותר עבור מי שרוצה שנים של שקט. כך יהיה ניתן להתקין שיטות מתקדמות לניקוז מים, ולהבטיח אטימות טובה. באופן טבעי זו שיטה יקרה יותר, ודורשת יותר זמן. היא דורשת את פירוק המרצפות והמילוי שמתחת. הלחמת יריעות ביטומניות, ולבסוף מילוי וריצוף מחדש.

תאורטית ניתן לבצע איטום מרפסת מרוצפת עם יריעות ביטומניות, ללא פירוק הריצוף הקיים. כלומר ליישם את היריעות על הריצוף, ולאחר מכן לרצף מחדש. זה יכול להוזיל מעט את העלויות, אך בדרך כלל זה לא פתרון פרקטי. ישנו שינוי במפלס המרפסת, ותוספת של משקל. כך שלאור החיסכון הלא משמעותי, זוהי לא שיטה שאנו ממליצים עליה.

גם כאשר בחרתם בעבודה יסודית של פירוק הריצוף, בסוף העבודה יתבצע גם איטום חיצוני על הריצוף. בדרך כלל באמצעות רובה אפוקסית.

שלבים באיטום מרפסת מרוצפת

השלבים העיקריים באיטום המרפסת:

  1. פירוק האריחים – לשבור ולפרק את הריצוף של המרפסת. לאחר מכן נוציא גם את המילוי שמתחת. קצת לכלוך, קצת בלגן וגם רעש. אבל ניתן לעשות זאת במהירות. מרפסות קטנות ביום אחד.
  2. סף הפרדה – זוהי חגורת בטון שנועדה לתת מענה לבעיה נוספת שהיא מעבר של רטיבות משכבת המילוי החיצונית , אל שכבת המילוי הפנימית שבתוך הבית. כלומר גם אם תהיה חדירת מים, אנו לא רוצים לתת לבעיה להתרחב.
  3. שימוש בפריימר – פריימר משמש בכל עבודות האיטום, זהו חומר מקשר המחזק את אחיזת חומרי האיטום בקירות, גגות וכו‘.
  4. רולקות – הרולקות הן נקודות ההשקה בין הקיר לבין הרצפה, חשוב מאוד לוודא שהן מכוסות היטב ושלא יחדרו משם מים.
  5. הלחמת יריעות ביטומניות – משתמשים ביריעות ביטומניות של 5 מ“מ. יש לדעת כיצד לפרוס אותו בחפיפה הנכונה.
  6. בדיקת איטום בהצפה – השלב הבא הוא ריצוף מחדש. אך לפני שאנו עושים את הריצוף, אנו רוצים לוודא שמה שעשינו מספיק טוב. ולכן נבצע הצפה ל 48 שעות. כך נוכל לזהות כשלים לפני ששמים את הריצוף.

לסיכום, איטום מרפסת מרוצפת הוא דבר חשוב מאוד. אך שימו לב כי זו עבודה לקבלן איטום. המידע שמובא כאן הוא לידע כללי, ויתכן כי אינו מדויק. בין אם מדובר באיטום מרפסת, טיפול בעובש בבית, איטום גגות או כל בעיה אחרת – פנו לקבלן איטום.

כתבה מאת:  Avinu.co.il קידום אתרים